dimarts, 13 d’octubre del 2009

EL FONS MARI. LECTURA DE LA IMATGE

JUSTIFICACIÓ

En la nova societat no només cal saber coses, sinò sobretot saber com obtenir-les, processar-les de manera significativa i funcional, i aprendre-les quan calga. Els fillets i filletes viuen immersos en un món visual, per tant, és necessari educar també en competències comunicatives que afavoresquin una selecció adequada de la informació i una anàlisi i avaluació de les intencions, els continguts i els contextos d'aquesta informació.

Des de l'escola volem aprofitar aquestes imatges com un element més d'ensenyament i aprenentatge perquè és important estimular l'aprenentatge de la lectura de la imatge des de l'etapa d'infantil. Facilitar l'aprenentatge cultural, ajudar l'alumnat a seleccionar i avaluar la informació i a transformar-la en coneixement.

Un canvi cultural com el que vivim necessita de persones crítiques i autònomes, preparades per a llegir, entendre i expressar-se amb tots els llenguatges de la comunicació audiovisual i de la cultura multimèdia, capaços d'interpretar el significat profund dels seus missatges. Demanar-nos, Què veim? Com ho veim?... és una forma de conèixer el nostre entorn i acostumar-nos a ser una mica més crítics en la realitat que ens envolta.

A més a més, observar i analitzar imatges ens servirà per fomentar el llenguatge per aconseguir més fluïdesa en l'ús del llenguatge, desenvolupant d'estratègies de comprensió i participació oral amb iniciativa.